elsenkirsteninsuriname.reismee.nl

Brownsberg en stone eiland

Hallo iedereen

We hebben onze 2e stage week er alweer opzitten. We hebben het nog steeds erg naar ons zin op de afdeling. Els heeft van de week 3 nachtdiensten gedaan en kirsten gaat volgende week 3 avonddiensten doen.

We hebben van de week ook onze eerste salsalessen gehad

Laughing
. Dit bevalt ons goed.De meeste huisgenoten gaan ook mee naar salsales, marieke, gertrud en beatrijs ook dit is een gezellig groepje.

Dit weekend hebbenwe eentripgedaan naar brownsberg en stone eiland. Op brownsberg zijn wedoor de jungle naar 2 watervallen geweest, dit was prachtig om te zien! We zijn ook naar de top van brownsberg geweest en vanaf hierhadden we een mooi uitzicht op het stuwmeer. Daarnahebben we met onze gammele bus onze tocht over de hobbelige wegen voort gezet naar stone eiland. Op stone eiland hebben we een nachtelijke jungle tocht gedaan, helaas zijn we niet echt wilde dieren gekomen. Wel veel geluiden van brulapen (Dan denk je dus echt dat er een kudde olifanten op je af komt, wat een geluid maken die apen

Surprised
). We hebben op stone eiland overnacht en de volgende dag zijn we met een bootje het stuwmeer op gegaan en zijn we naar een waterval geweest en daar konden we ook op piranha's vissen, helaas hebben we er maar 1 gevangen. Voor vertrek zijn we nog even in het stuwmeer wezen zwemmen en toen was het weer terug naar huis.

Groetjeskirsten en els

Druk weekend

Hoi iedereen.

We hebben de afgelopen dagen veel gedaan. Op vrijdag moesten we nog een paar uurtjes stage inhalen. We hebben alle twee weer geholpen bij de bevalling. En we konden de zorg voor de baby bijna zelfstandig uitvoeren.

'S avonds hadden we een etentje waarbij we uitgebreid hadden gekookt voor Gertrud, Marieke en Beatrijs. Was erg gezellig.

Daarna zijn we met nog een paar huisgenoten gaan tai boksen. We bleken hier wel talent voorte hebben

Laughing
.We kregen les vanDean en Edward,hij heeftvorig jaar het kampioenschap tai boksengewonnen. Daarna zijn we met zijn alle naar Zsa Zsa Zsu geweest. Dat is een discotheek waar heel veel bakra's (blanken)komen.

Zaterdagmiddag zijn we naar een dansmarathon geweest. We hebben daar meegedaan aan een Workshop hip hop dansen. 'S avonds zijn we naar een tai boks wedstrijd geweest. Waar we voor waren uitgenodigd door Dean en Edward. Dit was leuk om een keer te zien.

Groetjes kirsten en els

Eerste stage dagen!

Hallo iedereen,

Hier weer een berichtje uit het zonnig Paramaribo

Cool
. We hebben een gesprek gehad met de hoofdzuster en we zijn ingedeeld op de volgende afdelingen. 3 weken verloskamer, 2 weken OK, 3 weken chirurgie en 2 weken eerste hulp. Super leuk dus!

We hebben onze eerste paar dagen op de verloskamer er op zitten, We hebben alle 2 al de nodige bevallingen gezien en mochten hierbij assisteren zoals de baby opvangen, uitzuigen, wassen van de baby en controles uitvoeren bij de baby

Laughing
. Het is echt een super mooie ervaring ommee te helpen een babyop de wereld te zetten.!

Het was voor ons even een omschakeling omdat het in een surinaams ziekenhuis heel anders werken is als in een nederlands ziekenhuis, Maar hier zijn we inmiddels aan gewend en het gaat steeds beter.

Voor ontspanning hebben we ons met de andere huisgenoten ingeschreven voor salsales op dinsdag en vrijdag. Verder gaan we 6 en 7 september naar Tonka eiland. Hier krijgen we een nachtelijke jungle tocht, we gaan op piranha's vissen en we gaan een bergtocht maken naar de watervallen daar

groetjes els en kirsten

Weekend Paramaribo..

Hallo iedereen.

We hebben het hier erg naar ons zin

Laughing
. We zijn vrijdag naar het ziekenhuis geweest voor een kennismaking. Het was even moeilijk om aan alle nodige informatie te komen, maar deze hebben we gekregen en we kunnen maandag beginnen.

Nou, bij deze willen we jullie alvast vertellen dat het niet verstandig is om ons kaart te laten lezen! Want dat gaat zeker mis! Want het is normaal 10 minuutjes fietsen om bij het ziekenhuis te komen, maar wij doen er door het geweldige kaartlezen van ons er minstens een uur over

. Terugweg idem dito!

Vrijdagavond zijn we met onze klasgenoten, die verderop in de stad zitten naar 't vat geweest. Dit is een cafe waar heel veel Nederlanders komen. Het is best fijn om weer even onder de Nederlanders te zijn, want als wij hier als blanke vrouwen over straat lopen hoor je alleen maar: 'Psst Psst', door de jongens hier.

Zaterdag zijn we ook weer met onze klasgenoten naar white beach geweest. Dit is een mooi wit strand met palmbomen en gezellige hutjes. Hier konden we lekkerrelaxen voordat we maandag in het ziekenhuis met onze stage beginnen.

Naast onze grote vriend de anaconda ( uitleg zie foto) hebben we ook onze Harry! Dit is een echt lief schildpadje die altijdeven komt kijken als we zitten te ontbijten.

Laughing

We zijn erg benieuwd hoeonze eerste stagedag gaat verlopen. Jullie horen ervan!

Groetjes Els en Kirsten

Aangekomen!!!

Hallo allemaal!

Nou, hier ons berichtje vanuit Paramaribo!

We hebben goede reis gehad! Even wat spanning of onze koffers ook nog aan zouden komen.. En na een uur wachten kwamen onze koffers dan gelukkig ook te voorschijn!

Daarna zijn we met een busje naar het huisje gebracht..! Na twee uur in het busje te hebben gezete.. kwamen we (eindelijk) aan bij het huis..!

Het huis viel ons heel erg mee! Het ziet er allemaal netjes uit en de mensen zijn erg vriendelijk..

Laughing
! En alle huisgenoten zijn leuk!

Vandaag zijn we een beetje gaan rondkijken in de buurt en hebben wefietsen gehuurd.

Enne voor degene die het willen weten.. Het is erg mooi weer hier..!

Cool

We hebben een Surinaamse simkaart gekocht:

Els: 00597 8586565

Kirsten: 00597 8520252

En allemaal bedankt voor de reacties! Dit is erg leuk!

Groetjes Els en Kirsten!

Klaar om te gaan!

Hallo allemaal..!

Hier ons eerste berichtje. Om precies te zijn nog 34 dagen voordat we naar Paramaribo vertrekken! We hebben er super veel zin in. We kunnen niet wachten om in het vliegtuig te stappen

!!!

Onze voorbereidingen zijn niet allemaal vlekkeloos verlopen. Zo hebben we alle twee wat 'rare' ervaringen gehad met de MRSA-kweek.

Surprised
Maar gelukkig zijn we alle twee MRSA vrij verklaard..!

Ook had Els een afspraak bij de GGD, maar kwam vervolgens niet opdagen..! Uiteindelijk hebben we alle twee onze nodige inentingen gehad.

Ook is Kirsten een snelcursus koken aan het volgen.. Of ze hier thuis blij mee zijn.. dat weten we niet. En of Els hier uiteindelijk blij mee zal zijn, moet ook nog blijken..

Tongue out
Maar ze doet dr best..!

In Paramaribo verblijven we in een Guesthouse in de Franchepanestraat. Dit is 10 min van het ziekenhuis en 10 min naar het centrum.

We zijn veel leuke dingen van plan om te gaan doen in Suriname, zoals bij de indianen verblijven en salsales volgen. Of we hier talent voor hebben moet nog blijken

!

Uiteraard hebben we natuurlijk ook veel zin om stage te gaan lopen.. Want daar gaan we natuurlijk voor! We willen stage lopen op de; spoedeisendehulp, OK en dekraamafdeling. Als dit kan zou dat echt super zijn

Als laatste willen we Anne, Nimra en Annemieke bedanken voor alle tips en adviezen! Hier hebben we echt veel aan gehad! Dus bij deze BEDANKT!

Ons volgende berichtje zal vanuit Suriname komen! We houden jullie op de hoogte!