elsenkirsteninsuriname.reismee.nl

Dolfijnentour en Santigron!

Hallo iedereen

Hier weer eenberichtje vanuit het warme suriname!

18 oktober hebben we de verjaardag van Marieke gevierd. We zijn met z'n alle uit eten geweest bij de Waag. Vanuit de salsa was er een karaokeavond georganiseerd waar we daarna naartoe zijn geweest. Hier hebben we de hele avond mee gezongenmet de liedjes, de een nog valser als de ander

Tongue out

Zaterdagmorgen gingen we op dolfijnentour. Kirsten haar ouders zijn op het moment ook in Paramaribo en zij waren ook mee op deze tour. We hebben heel veel dolfijnen gezien. Daarna zijn we naar braamspunt gevaren. Op dit punt komt de surinamerivier samen met de atlantische oceaan. We hebben hier even gezwommen en rond kunnen kijken. Op de terugweg zijn we bij Fort nieuw amsterdam geweest. Was erg leuk om allemaal te zien.

Hierna zijn we naar huis gegaan. Thuis gekomen hebben we onze mooie jurken aangetrokken voor de hindoestaanse bruiloft waar we voor waren uitgenodigt. Was heel leuk om mee te maken en totaal anders als de Nederlandse bruiloften.

Zondag zijn we naar Santigron geweest. Dit is een marrondorp met 400 inwoners. We kregen een rondleiding door het dorp en tijdens deze rondleiding werd er over hun tradities en bijgeloven verteld. Zo werd er ook verteld dat als de vrouw ongesteld is ze door een speciale goot door het dorp moet lopen en in een aparte hut moet slapen omdat ze dan 'onrein' is.

Daarna gingen we naar de pottenbakkerij. Hier kregen we rondleiding door hun werkplaats en kregen we uitgelegd hoe de potten gebakken worden.

Deze week is Els weer begonnen op de OK en Kirsten blijft de laatste 2 weken nog op chirurgie.

Julie horen weer van ons!

groetjes Els en Kirsten

ramon

hey,

gaaf joh, jullie hebben dolfijnen gezien, ook met gezwommen?

Jullie zien er gaaf uit joh op die bruiloft. Santigron ziet er ook echt mooi uit. Veel plezier nog, we horen wel van jullie,

groetjes,

ramon

carlijn vd borne (carlijnborne@hotmail.com)

hallo Els en Kirsten,
erg leuk om jullie site te zien, las dat jullie in de Franchipanestraat wonen, wij wonen sinds twee weekjes in de Japonicastraat, paar straatjes verder, toevallig! Veel herkenbare dingen op jullie site gelezen.
Ik zag op jullie site dat jullie veel leuke tripjes hebben gemaakt. Hebben jullie nog aanraders?
Groetjes, Lieke en Carlijn

christel

heej!

Alles nog goed bij jullie.. Het einde komt al weer in zicht hé? Maar jullie maken elke week wel super mooie en leuke dingen mee zeg, dat is nogal wat vergeleke met dat leventje van mij;) elke dag het zelfde en jullie zien gewoon dolfijnen en slangen.. :P nou meiden suc6 nog he! Mis je kirst! xx

ivonne

He lady's
het zit er weer bijna op
wat hebben jullie een geweldige tijd daar
ben heel benieuwd naar de verhalen als jullie weer
'thuis' zijn
liefs