elsenkirsteninsuriname.reismee.nl

Bigi pan!

Hoi iedereen

Donderdag hebben we ons salsa examen gehad van de basiscursus. Wij zijn allebei geslaagd en gaan vandaag beginnen met Semi 1. Hierbij word je salsa nog verder uitgebreid.

Vrijdag begon ons super leuke weekend

Laughing
! We vertrokkenmet een groep naar Bigi Pan. Dit is een moerasgebied in suriname. We gingen met de stadsbus vanuit Paramaribo naar Nickerie. Hier aangekomen vertrokken we met het bootje naar Bigi Pan. Op weg naar Bigi Pan hebben we roofvogels en kaaimannen gespot. Onze gids ging een kaaiman voor ons vangen alleen de kaaiman had hier niet zoveel zin in en viel met de gids in het water
Surprised
Tongue out
! Later heeft deze gids nog 2 kaaimannen voor ons gevangen en deze keren ging het wel goed.Nadat we hem allemaal rond ons nek en vast gehouden hadden vervolgde we onze tocht naar het hutje.Verder hebben we op bigi pan zelf vis gevangen, schoongemaakt en opgegeten.We sliepen in onze hangmatten onder de sterrehemel (zagen zelfs de melkweg) in een hutje op het water
Laughing
. Na een lekkere maaltijd en wat fruitcocktails hebben we met z'n alle een feestje gebouwd en daarna gingen we in het donker kaaimannen spotten. De ogen van de kaaimannen lichten op in het donker waardoor we allemaal oranje lampjes op het water zagen.Hierna zijn we gaan slapen en zagen we om 6.00 uur een prachtige zonsopgang. Na nog een leuke dag zijn we 's middags weer vertrokken naar Paramaribo.

We hebben onze 2 weken op de OK er op zitten. We vonden het allebei super leuk en leerzaam. En we hebben echt hele goeie OK's gezien zoals: amputatie, hersentumor verwijdering, keizersnedes en veel botbreuken die weer aan elkaar worden gezet met schroeven. Vandaag was onze eerste dag op chirurgie. Kirsten gaat hier 5 weken blijven en Els gaat 3 weken blijven en gaat dan weer 2 weken naar de OK.

Groetjes els en kirsten

jolanda

hey mensjes,

nou word met de minuut jaloerse, doen jullie alleen maar leuke dingen of lopen jullie ook nog echt stage:-P
Els je ziet eruit alsof je het super naar je zin hebt..... iets wat ik moet weten. HAHAHA. flauw ook weer. spreek je gauw weer. vergeet carla haar verjaardag woensdag niet!

liefs,

jolanda

sali..

heej kirsten :)
zozo dus je kan nu ook salsa danse toe maar ahha
zo te horen heb je het naar je zin daaro goed zo..:P
veel plezier nog heej chikky met Stage lopen ene de rest hah..

xxx liefs sali

Kees en Petra

Hallo meiden,
Hartstikke leuke foto's. Kost waarschijnlijk wel behoorlijk wat tijd om ze op de site te zetten. Kirsten is volgens ons nu wel de angst af voor beesten of ze moet de kleinere beesten nog niet hebben gezien. Laat nog maar eens horen hoe het met de stage gaat.

Succes en veel plezier daar. Tot over anderhalve week. (hopen we)

ivon

hoi meiden
veel plezier op je volgende stageplek.
leuke foto´s trouwens.
geniet er maar van
liefs

Rianne

Nou je zet de bloemetjes wel buiten he.
Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt.
want je had er zo naar uit gekeken.
haal er uit wat er in zit.
want je weet nooit wanneer je weer eens terug gaat.
groetjes en knufs Rianne.

carla

hej meiden,
echt super foto´s vind ze echt prachtig!
En je ziet gewoon dat jullie het super naar jullie zin hebben. ) en els je meot echt nog wel terug komen hoor :P)
Super veel plezier op jullie volgende stage plekken!!!

Dikke knuffel!!!

Daniel

Hey Schat (en Els) !

hoe gaat ie daar? je zitte bijna op de helft :)
leuke verhalen en foto's oh, ziet er allemaal leuk uit!!

kan nie wachten tot 20 november Kirs!!! :)

hele dikke kus,
xxxxx daan

Truud!

Hee meiden!!

Leuke site hebben jullie:) en ook erg actueel! die van ons niet zo, hahah!
Het is ook wel leuk om jullie foto's te bekijken! die van Cola kreek had ik nog niet gezien ;-) hhaha was echt leuk!

nou meiden tot zo! Het eten is in de maak :)

xxx Truud

Koriander17

Hey Els, en natuurlijk ook Kirsten.

Wat een spannende dingen allemaal wie had dat kunnen denken dat je zulke dingen ging beleven?
Hier in de Koriander blijft alles zo het zelfde...en dat is wel het beste hier..
De Groeten van alle Bewoners hier en veel plezier verder op jullie stage.....Hartelijke Groeten uit een herfstachtig Heinkenszand, Lian

Matt

hee kirst,
pfff je maakr daarom wel wat mee hoor, toen kda hoorde van da doodgebore babytje en die operatie vind k t wel knap daje der zo chill onder blijft, maar daar steekt vast t hele land je een btje mee aan ;)
Kbegin nou wel heel jaloers op je te worre da moek toegeve, en beter ga jij mij wat van die salsa lesjes lere as je zuruck ben, mis je wel btje hoor
doegg x matt

Richard

Hoiii Kirs!!

Het is echt een waar tropisch avontuur daar he;)
Aangezien je nu toch overal aan gewend bent heb ik je vast opgegeven bij expeditie Robinson én fearfactor:) we delen de winst,wel oke;p
Veel plezier & geniet ervan;)

zwaai & knuffel,

Richard

Saskia

Heee meiden!
Wat een ontzettend gave dingen doen jullie zeg! Hartstikke stoer ook!;)
Veel plezier nog hoor!
xx