elsenkirsteninsuriname.reismee.nl

Saraban en berg en dal

Fawakka bakra's (a bon??)

Inmiddels zitten we hier al bijna weer 5 weken maar het voelt als 1 week.

Oke hier even een update van ons sportieve weekend. Zaterdag vertrokken we met z'n 5en naar berg en dal. We begonnen met de kabelbaan. Deze bestond uit 10 platforms om en over de surinamerivier. Het platform over de surinamerivier is 35 m hoog. Els heeft in 1 keer haar hoogtevrees overwonnen en is gesprongen. We zijn ook nog een paar keer op z'n kop over de kabelbaan gegaan echt super leuk om te doen

Laughing
! Toen volgde de historische wandeling over de blauwe berg. De gids vertelde over de plantage vroeger en de slaven die daar waren. Was interessant om te horen. En als laatste volgde het kayakken. We gingen met onze kayaks de surinamerivier op en later een kreek in waar we nog even onze kayaks op en over boomstammen moesten trekken. Normaal duurt het kayakken 1,5 uur maar de gidsen vonden het nogal gezellig met ons en wij vonden het kayakken heel leuk waardoor de tocht uiteindelijk 3 uur duurde. De tocht was echt super leuk!

Zondag zijn we met onze huisbaas Dean naar saraban geweest, hij is de eigenaar van dit resort. Op de heen weg moesten we eerst 4 indianen ophalen die 2 weken voor Dean op het resort gaan werken. Op het resort moest Dean eerst wat werk afhandelen en daarna gingen we met onze huisgenoten en de familie van Ommeren in de kreek zwemmen en daarna nog even voetballen. Het was een gezellig dagje met z'n allen.

In Oktober gaan we met Dean en nog 2 huisgenoten een try-out tour doen met kayaks over 2 rivieren die nog nooit eerder zijn bevaren. En Dean gaat deze in kaart brengen. De tocht zal waarschijnlijk 3 tot 4 dagen duren. We zijn benieuwd wat ons te wachten staat

Laughing
Surprised
Cool
!

brosi en brassa kirsten en els

ramon

hey Els en Kirsten,

wat gaat dat toch snel, al 5 weken. Maar zo te zien hebben jullie het echt super naar jullie zin, en die foto's gaaf hoor (en altijd mooi weer :D)

Wow, een onbekende en onbevaarde riviertocht van 4 dagen, gaaf hoor, slapen jullie dan in de boot ofzow? Mischien komen jullie dan wel in de krant, ontdekken jullie iets nieuws, zoiets als Els en Kirsten Beach ofzo :D (grapje) Maar je weet maar nooit,

heel veel plezier.

groetjes,

ramon

adrianne

hooooi meiden!=D

Wat leuk om al jullie verhalen te lezen en foto's zien!

Gaaaf man, die rivier tocht!! heeel veeel plezier nog! en als jullie terug zijn wil ik nog meer verhalen horen hooor;)!

Liefs

Stephanie

Hee Kirsten, ik ben blij dat je het naar je zin hebt daar, maar ik moet je toch echt verplichten om terug te komen naar NL ;) ik kan je niet missen!!!! Ik vind het echt superlief dat je mij kaartjes hebt gestuurd, je denkt ook aan alles!! :P
Nog steeds leuk alle verhalen, en ben blij dat je het bij de OK ook leuk vond... nou meisje, have fun daar maar niet teveel want daar ben ik voor! :P i love you! en ik wil je nooit meer kwijt!
Kus Stephanie x x x